Algemeen

De kracht van passie is een boek dat gelezen moet worden door de managers die echt vooruit willen komen. De demografische factoren zorgen er voor dat de komende jaren het werven maar ook het behouden van het personeel steeds moeilijker gaat worden. Bovendien zijn de uitdagingen in de markt dusdanig groot dat alleen bedrijven die echte passie hebben tot de winnaars zullen behoren.

Om passie goed te kunnen richten is het belangrijk om goed leiderschap neer te zetten, maar daarnaast ook volstrekte duidelijkheid over merk, identiteit en strategie te geven. Organisaties die dit voor elkaar krijgen kunnen de juiste passie bij de werknemers gaan genereren. Management zal dus tijd en energie moeten gaan steken in het ontwikkelen van passie.

In de kracht van passie wordt niet alleen een theoretische achtergrond geschetst, maar worden ook veel voobeelden gegeven die mede door de passie zo succesvol zijn. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Artis, Jumbo Supermarkten en ASN bank. Al deze bedrijven hebben een duidelijke richting en weten daardoor klanten te trekken en het verschil te maken. Allemaal kunnen ze de “waarom”vraag beantwoorden waarom het bedrijf in de markt opereert.

Op basis van De kracht van passie worden lezingen gegeven en workshops georganiseerd om bedrijven in beweging te krijgen of de beweging te versnellen.

ISBN:9789461560643 bertramendeleeuw uitgevers

Bestellen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.